רשומות פופולריות

10/30/2014

רשימת המלצות מתעדכנת באיזור wellington














ובכן, וולינגטון היא עיר יפיפיה ומיוחדת. אורבנית אך יחד עם זאת קטנה, מאוד לא צפופה, תרבותית, וצעירה.
כולם מדברים על הרוח ואכן היא קיימת, אך היא בהחלט נסבלת ברוב המקרים ולעיתים לא מעטות אף מסתכמת במשב קריר ונעים (ייתכן ובעיקר באביב, תקופת הגעתנו).
אנחנו התמקמנו כ-20 ק״מ צפונית לה בסמיכות יחסית למרפאה בה אשתי החלה לעבוד.
למרות זאת, ובגלל היעדר פקקים ונגישות יעילה ומהירה, אנחנו מרבים לקפוץ לעיר לבילוי, מפגשים חברתיים והיכרות נוספת עמה.
הדבר המרגש ביותר במעבר שכזה הוא עצם העניין שהכל חדש לך! יצר הסקרנות חוזר- ורוב הסיכויים שלא תתאכזב!
באווירה כזו, אנחנו מנצלים את הזמן החופשי לטייל, "לחקור" ולגלות.
סה״כ עוד לא חלפו 4 שבועות אך הגיע הזמן להרכיב רשימת המלצות (אחרת כבר אתחיל לשכוח ולבלבל):


 
תחילה, מזון (אנחנו ישראלים אחרי הכל...):
 
א. NISH CAFE בית קפה בבעלות ישראלית ב-Whitby הממוקמת כ-20 ק״מ צפונית לוולינגטון. אפי, שירה וארז הרימו בית קפה מעוצב ונעים בו מוגש תפריט עם נגיעה ישראלית. האוכל כולו מוכן במקום באותו היום וטעים מאוד. הקפה מדהים (איכות הקפה זה issue פה מסתבר, לשמחת המכורים כמוני). מקום סימפטי בכל יציאה צפונה מהעיר בפרבר קסום. הביקור במקום מומלץ מאוד וכולל טיפים רבים.
ב. MAC'S BREWERBAR & RESTAURANT על ה- waterfront של וולינגטון. בירות מעולות וכך גם הפיש אנד ציפס ושאר המנות.
ג. מסעדת נודלס-בר אסיאתית הצמודה למסעדת PORTOFINOS (האיטלקית המפורסמת) ב-waterfront. מיקום נהדר בחזית המפרץ. תפריט אסיאתי מגוון מאוד, טרי וטעים.
ד. LA BELLA ITALIA  (10 NEVIS STREET PETONE) - מסעדה איטלקית מעולה באיזור Petone, Lower Hutt .מדובר על חלל גדול המשמש כמרכול למעדנים ומוצרי מזון תוצרת איטליה. במקביל במקום נמכרת פסטה טרייה ומתבצעות סדנאות בישול ואפייה איטלקיים. אם לא מספיק, יש גם מטבח ומספר שולחנות במרכז המתחם. ללקק את האצבעות ולא לשכוח גם גלידה איטלקית הנעשית במקום. את הקניות במקום תשאירו לאחרי הארוחה...
ה. ON TRAYS FOOD EMPORIUM (38 FITZHERBERT STREET PETONE)- מרכול/מעדניה של משפחה יהודית דרום אפריקאית עם זיקה חזקה לישראל, המוכרת מוצרים איכותיים וייחודיים מכל קצוות העולם וגם...מישראל- ניתן למצוא חמוצים(מצרך נדיר) וזיתים ישראלים(קבוצת יבנה), טחינה, קפה עילית, חטיפים, סילאן, תירוש, מצות, פיצוחים ועוד ועוד.. תזכו שם ליחס מיוחד וחביב במיוחד!
 









אטרקציות למשפחות עם ילדים:
 
א. Staglands חוות ליטוף באווירה כפרית במיקום מקסים.










 
ב. Red rocks- בשוליים הדרומיים של העיר על שפת האוקיאנוס. מסלול הליכה, רכיבה 4x4 לנקודה דרומית באי הצפונית עשסלעים אדומים, נוף לאי הדרומי, אוויר טוב והאטרקציה- מושבת כלבי ים. למעט יום א׳ ניתן להיכנס ברכב 4x4. 

 










ג. טיול אופניים מהקצה הדרומי של שכונת Eastbourne מחנים את הרכב ויש מסלול החיכה/רכיבה (יש בותק׳ה להשכרת אופניים)ורוכבים כחצי שעה למגדלור. מטפסים על המדרון  למרגלותיו, עוד הליכה קצרה של עשר דקות ושם מחכים לכם 2 אגמים יפיפיים עם המון עופות מים ושלווה- לוקיישן נפלא לפיקניק.

 
ד. Capital E- ברחבי וולינגטון יש מרכזי הפעלה לילדים. מדובר על חללים עם פופים, שירותים מצוחצחים ופינת קפה להורים. הילדים , בעיקר תחת גיל 5 נהנים מטאבלטים, פינות יצירה, סרטים , אופניים, מתקנים ומשחקי חשיבה והרכבה. הכל חינם כמובן ובאווירה שקטה ונעימה. ישנם גםבמקום פרסומים על אירועים כאלו ואחרים לילדים.
ה. המוזיאונים רובם המכריע בחינם לכולם ועמוסים בפינות הפעלה מסקרנות לילדים- הכל אינטראקטיבי והחשיבה היא כל הזמן על הילדים הרבים הפוקדים את המקומות. מעל כולם Te Papa
 
 


ו. בריכות השחייה הציבוריות מחוממות, ברובן אטרקציות כמו מגלשות, מקפצות, בריכות גלים. כניסה בעלות סמלית של כ- 2.5 דולר לאדם. אנחנו בדקנו את אלו שב-PORIRURA, UPPER HUTT וב-JOHNSONVILLE
ז. בכל פינה בשכונות ובפרברים פזורים פארקים ציבוריים עם מתקנים לילדים: אומגות, קרוסלות, קירות טיפוס, מגלשות ונדנדות. פארקים לורמפות לסקייטרים ולקורקינטים פופולריים גם הם. מאז שהגענו יש לנו את ה3-4 הפייבוריטיםעבור הבת אך מקפידים להמשיך לעצור ולבחון את העשרות האחרים. 
ח. FERGS KAYAKS WELLINGTON- האנגר ענק ב-WATERFRONT המשכיר סירות קיאקים, סאפים, פדאלונים ובמקום גם קיר טיפוס לבני 12 ומעלה.


ט. העיירה GREYTOWN אופציה נחמדה לבילוי סופ״ש כשעה וקצת מוולינגטון בדרך ל-Masterton. 
ממוקמת באיזור כפרי לחלוטין, סמוכה לאגם חביב. האטרקציה היא בבתים לאורך הרחוב הראשי ששוחזרו להפליא מסוף המאה ה-19 והפכו לגלריות, בוטיקים יוקרתיים (לפי המחירים , אל תצפו לבגדי מעצבים בינ״ל), בתי קפה ומסעדות.
אם עוברים בסביבה אז ודאי שחייבים לעצור! לא לפסוח על חנות השוקולד המקומית. במקום אווירה מאוד כיפית.

לינה באיזור

WAITUI COTTAGE - צימר מומלץ באיזור UPPER HUTT צפונית לוולינגטון כ-20 דק' מהעיר ובאווירה כפרית ומוריקה